Blog / Controller

Geplaatst op 16 januari 2015 om 23:37 u

Heb nu alle verbindingen op de controller en motor afgeschermd, moet zo veilig genoeg zijn.

E-Streetquad Motor en controller afgeschermd, achterverlichting bevestigd


E-Streetquad Motor en controller afgeschermd, achterverlichting bevestigd


Ook maar meteen het laatste deel van de behuizing op de controller gezet. Ziet er niet heel mooi uit maar voorlopig zal het toch even zo moeten blijven. Is belangrijk voor de keuring bij de RDW.

E-Streetquad Motor en controller afgeschermd, achterverlichting bevestigd


Daarna alvast de verlichting en kentekenhouder bevestigd. Past allemaal maar net tussen de behuizing van de controller en topkoffer.

E-Streetquad Motor en controller afgeschermd, achterverlichting bevestigd


Had een hele tijd geleden de laadkabel al gemaakt maar heb hier toen een andere stekker voor moeten halen. Deze had ik nog niet erop gezet dus dat is nu ook gebeurd. Is niet geschikt voor bij een laadpaal, daar ga ik toch geen gebruik van maken. Gewoon via een stopcontact in huis opladen.

E-Streetquad Motor en controller afgeschermd, achterverlichting bevestigd


E-Streetquad Motor en controller afgeschermd, achterverlichting bevestigd


Nog wat meer goed nieuws, de eerste keer het accupakket opladen ging ook perfect. De accu's waren nog bijna vol dus had niet lang nodig. Het BMS schakelt de lader ook uit wanneer het nodig is dus ook daar geen problemen mee. Enige wat niet werkt is een knopje dat ik wou gebruiken voor het laadproces in gang te zetten en weer te kunnen stoppen. Moet alleen nog een extra relais tussen komen dus dat is ook zo opgelost.

Geplaatst op 13 januari 2015 om 01:10 u
Categorie: Accu's, Controller
Geplaatst op 13 januari 2015 om 01:10 u
Categorie: Accu's, Controller

Het probleem dat ik gister had met geen vermogen naar de motor bij vooruit is al opgelost. De controller had gewoon net wat meer spanning nodig, de 12V accu was niet genoeg. Heb vandaag het hele accupakket op de controller aangesloten en weer eens geprobeerd. De motor krijgt nu altijd vermogen, bij vooruit en achteruit. Voor de rest ook geen problemen meer gehad, alles werkt nu perfect.

E-Streetquad Hoogspanning op controller


Aangezien er nu bijna 80V aanwezig was heb ik de controller even opnieuw ingesteld om toch even te kijken hoeveel vermogen er nou uit de motor komt. Weer even met de wielen van de grond af getest en ik was heel erg verrast. Had nog maar 1/8e van het beschikbare vermogen maar kon al heel goed voelen hoeveel kracht de motor heeft. Met meer vermogen doe ik niet meer testen met de wielen van de grond af, dit gaat gebeuren tijdens de testrit binnenkort. De komende dagen zal ik alles klaar gaan maken hiervoor. Gaat dus erg spannend worden.

Geplaatst op 19 oktober 2014 om 00:26 u
Geplaatst op 19 oktober 2014 om 00:26 u

De kabels tussen het hele accupakket en de controller zijn nu ook klaar. Deze waren wat lastiger om te maken vanwege de extra afscherming in deze kabels.

Eerst weer hetzelfde als bij de andere kabels, gestript en kabelschoen erop gekrimpt.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


Daarna weer gestript tot aan de afscherming en een kabeltje erop gesoldeerd. Deze moet namelijk geaard worden op de behuizing van de controller. De afscherming mag de kabelschoen natuurlijk niet raken dus voor de zekerheid maar een extra krimpkous gebruikt.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


En nog een krimpkous eroverheen om alles weer goed af te dichten.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


Op de behuizing van de controller had ik een hele tijd geleden al kabeltjes gemaakt voor de aarde. Heb nu dus de afscherming van de kabel hierop kunnen aansluiten. Heel wat werk allemaal maar alleen op deze manier zal het bij de RDW worden goedgekeurd.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


Dit ook allemaal met de andere kabel gedaan. En de topkoffer heb ik hierna ook weer erop gezet.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


Deze 3 dingen moet ik ergens in de topkoffer gaan bevestigen. Dit zijn de 2 contactors voor vooruit en achteruit te kunnen rijden, de 12V accu en DC-DC omvormer. Zal denk ik wat plastic bevestigingspunten erin moeten gaan lijmen. En er moeten ook wat gaten in komen voor de kabeldoorvoer.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


Heb ook al wat kabels gemaakt voor naar de 2 zekeringen van de lader en DC-DC omvormer. Alleen kom ik heel wat oranje krimpkous te kort, hier kan ik dus niet echt verder mee totdat ik wat meer heb.

E-Streetquad Kabels naar controller en topkoffer bevestigd


Morgen weer verder, begint steeds leuker te worden nu.

Geplaatst op 29 september 2014 om 23:50 u
Categorie: Algemeen, Controller, Lader
Geplaatst op 29 september 2014 om 23:50 u
Categorie: Algemeen, Controller, Lader

Vandaag de steunen voor de controller en topkoffer geplaatst. Blijf ze toch echt maar mooi vinden.

E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


Heb ook al een deel van de tijdelijke aluminium behuizing om de controller heen gezet en op de steunen geplaatst. Ondanks het een lelijke behuizing is vind ik het nu die matzwart is toch wel een stuk beter staan dan eerst. Blijft natuurlijk jammer dat de controller zelf voorlopig niet zichtbaar zal zijn, totdat ik wat anders ervoor kan maken.

E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


De lader heb ik ook nog bevestigd. Deze hangt er nu ook heel netjes bij.

E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


E-Streetquad Aluminium steunen, controller en lader bevestigd


Denk dat ik vanaf morgen de accu's eens een voor een op hetzelfde niveau ga laden. Ondertussen kan ik dan verder gaan met de andere behuizingen te vullen met componenten en weer wat draden aan te sluiten.

Geplaatst op 14 september 2013 om 00:02 u
Categorie: Controller
Geplaatst op 14 september 2013 om 00:02 u
Categorie: Controller

Vandaag wou ik dus die 2 bevestingspunten wat afslijpen zodat de steunen recht zouden komen. Maar kwam erachter dat dit aan een kant niet ging aangezien deze punten daar al gelijk met het frame zaten. Heb het dus anders opgelost, gewoon op de 2 andere punten een ring ertussen en het zit nu ook perfect recht.

E-Streetquad Controller steunen recht gemonteerd en bekabeling voor testrit


E-Streetquad Controller steunen recht gemonteerd en bekabeling voor testrit


Nog even een foto nu alles echt vast erop zit. Komt uiteindelijk dus wel nog die aluminium behuizing over de controller heen. Kan het naderhand met de lithium accu's niet zo open laten, levensgevaarlijk als je per ongeluk die 2 punten aanraakt waar de kabels van de accu's op komen te zitten.

E-Streetquad Controller steunen recht gemonteerd en bekabeling voor testrit


Vandaag vooral met de bekabeling bezig geweest voor te kunnen testen. Bijna alles uit de oude kabelboom geknipt en toch ook al beetje netjes gemaakt met zo'n stukje spiraalslang. Anders blijven die kabels overal wat achter hangen. Moet ik niet hebben, vooral bij de ketting niet.

E-Streetquad Controller steunen recht gemonteerd en bekabeling voor testrit


En er is nog iets anders gebeurd vandaag maar dat bewaar ik nog even tot morgen.