Blog / Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer

E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer

Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer

Geplaatst op 16 mei 2014 om 01:26 u
Categorie: Algemeen, Onderdelen
Geplaatst op 16 mei 2014 om 01:26 u
Categorie: Algemeen, Onderdelen

Weer even een kleine update. Paar dagen geleden al de stalen hoekprofielen, strips en een plaat gehaald voor de accu behuizingen en lader. Weegt toch heel wat zo bij elkaar. Wou proberen het met de hand met een verstekzaag te zagen maar na een half uur pas een profiel te hebben gezaagd ben ik daar maar mee gestopt. Ondertussen een afkortzaag gekocht die ik voor hout, aluminium en staal kan gebruiken, nooit weggegooid geld op die manier. Morgen of komend weekend dus weer verder met het zagen van de profielen.

E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


Maar dat was nog niet alles, ben ook wezen shoppen op Ebay (moet ik mee oppassen overigens, al veel leuk spul gezien) en heb een nieuwe 'gas'hendel met handvatten. Niet voor hem mooier te maken ofzo want ze zien er bijna hetzelfde uit en is ook nog steeds Chinees maar dit is er een met een hall sensor ingebouwd. Hoef nu dus niet meer die aparte potentiometer te gebruiken waar de gaskabel op zat bevestigd. En heb dus ook geen gaskabel meer nodig. Daar ben ik nog het meest blij om want weet uit mijn scootertijd heel erg goed hoe irritant zo'n gaskabels kunnen zijn als ze ineens breken. Gaat nu dus gewoon een kabel rechtstreeks van de gashendel naar de controller, of zoals ze het noemen drive-by-wire. Ze zijn wel iets korter dan de originele en dicht aan de buitenkant dus alles zit nu iets meer naar de uiteindes van het stuur. Moet dus even afwachten of dit fijn zit zo, anders gewoon een klein stuk aan beiden kanten van het stuur afhalen. Ook maar meteen een 2e setje gekocht als backup, blijft Chinees natuurlijk. Was toch vrij goedkoop.

E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


Ik wou dus ook de bevestigingen voor de spiegels verplaatsen, aan een kant lukte dit goed maar aan de andere kant niet zo. Dit gebeurt er als je het net iets te vast wilt draaien.

E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


Ook heb ik vandaag een nieuw digitaal dashboard gekregen. Trail Tech Striker met apart dashboard eromheen en nog een aparte toerenteller.

E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


Ziet er allemaal goed uit en is een heel stuk kleiner dan ik dacht. Alleen vandaag even die aparte toerenteller getest maar werkt helaas niet. Normaal wordt de kabel hiervan om de bougiekabel gedraaid voor het pulse signaal te krijgen maar dat gaat bij die van mij dus niet. De controller heeft wel een functie om pulses van de RPM sensor door te geven maar als ik de toerenteller hier op aansluit doet die helaas niets. Ook al even contact gehad met Trail Tech en volgens hun gaat dit ook niet aangezien het inductief werkt met een hoge spanning (zoals bij een bobine het geval is dus). Hier kan ik dus helaas niets mee. Even kijken of ik hem terug kan sturen. Het Striker dashboard heb ik nog niet kunnen testen maar verwacht ik geen problemen mee, moet allemaal wel lukken.

Op Ebay ook nog wat rubbers gevonden die om de connectors passen voor de lader en DC-DC omvormer. Zo gaat het toch allemaal weer wat langer mee als er geen water/vocht in komt.

E-Streetquad Stalen profielen, nieuwe gashendel, digitaal dashboard en meer


Ben er vandaag ook nog achter gekomen dat ik vorig jaar de verkeerde contactors heb ontvangen (voor achteruit en nog een aparte voor in en uit te schakelen). Ik heb voor 72V met 12V aansturing besteld maar ik heb er nu met 72V aansturing. Geen idee hoe dit ooit mis is kunnen gaan, want wat heb je nu aan een 72V aansturing als de spanning die je wil schakelen ook 72V is? Lijkt me vrij logisch dat dit 12V had moeten zijn maargoed. Even dat bedrijf mailen waar ik ze gekocht heb en kijken wat ze kunnen doen. Dat was het weer voor vandaag.